Tuesday 20 February 2018

Forex rbi 지침


인도에서의 외환 거래에 관한 RBI 지침.
Infosys Buybill Arbitrage Oppportunity.
인도 중개인은 Arbitrage 거래 소프트웨어를 제공합니다.
청원서 - 주지사 : 은행 수수료 및 기타 은행 업무에 관한 정보.
RBI Tearm에서 FOREX 및 이진 옵션이 인도에서 합법적입니까?
RBI 금리 인하로 시장 조정?
이 페이지를 공유하다.
인기있는 주식 중개인.
Rs 899 무제한 지분.
Rs 499 무제한 Curr.
또는 거래 당 Rs 15.
최저 거래 수수료.
최저 통화 및 & amp; 무역 수수료.
최저 스탬프 의무.
무료 주식 거래.
무역 당 20 루피.
직접 뮤추얼 펀드 투자.
60 일 동안 순이익을 낸 경우 100 % 중개 수수료 환급.
초보자, 숙련 된 투자자, 활성 상인 또는 HNI. 맞춤형 솔루션을 얻으십시오.
Rs 0 온라인 거래 + Demat Acct 계정 개설 수수료.

RBI 지침.
Forex를 개인 여행으로 구매하는 개인 고객 (인도 거주자 / 인도에 영구적으로 거주하는 외국인) :
LRS에 따라 자체 인증을 토대로 네팔 및 부탄 이외의 국가로의 관광 또는 개인 여행을 포함하여 여러 목적을 위해 회계 연도에 최대 25 만 달러의 외환을 허용합니다. 한도의 이용 가능성은 다른 목적으로 외환을 결합함으로써 고려됩니다.
구매시 통화 현금은 Rs까지만 가능합니다. 거래 당 50,000 30 일 이내에 이루어지는 모든 구매는 단일 거래로 간주됩니다.
여행자는 최대 $ 3000까지 외화로 / 외화를 구매할 수 있습니다. 잔액은 선불 Forex 카드의 형태로 찍을 수 있습니다.
제출 서류 :
여권 주소 증명 : 전화 청구서 / 은행 계좌 명세서 / 공인 기관의 편지 / 전기 요금 / 배급 카드 / 고용주로부터의 편지 티켓 비자 사본 (해당되는 경우) 자기 선언서 작성 양식.
Forex를 사는 사업 고객 :
국제 회의, 교육, 스터디 투어 등 방문은 비즈니스 방문으로 간주됩니다.
기업 고객은 LRS에 따라 네팔 및 부탄 이외의 다른 국가에 1 년 동안 25 만 달러를 구매할 수 있습니다.
여행자는 최대 $ 3000까지 외화로 / 외화를 구매할 수 있습니다. 잔액은 선불 Forex 카드의 형태로 찍을 수 있습니다.
제출 서류 :
Passport Memorandum of Association (MOA) 회사 Pan Card Company 등록 서류 MD / CFO로부터 승인을받은 서명자에 대한 세부 정보를 보내는 편지. 회사의 승인 된 사람이 서명 한 외화 요청 편지.
소비하지 않는 개인 고객 (비거주자) 인도 통화 :
비 거주자가 보유한 미사용 인도 통화는 인도 증서를 제공 할 경우 인도에서 출발 할 때 외환으로 재 전환 될 수 있습니다.
보훈 사유로 인센티브 증명서가 발급되지 않으면 최대 Rs. 출발일이 7 일 이내 인 경우 10,000 환불 가능.
제출 서류 :
forex를 판매하는 개인 고객 (Resident / NRI / Foreigners)
상주 고객의 경우 인도 루피로 현금으로 지불 할 경우 거래 당 미화 1000 달러 또는 그 상당액을 지불 할 수 있습니다. 나머지 지급은 & lsquo; Account Payee & rsquo; 체크 / 요구 초안 전용.
30 일 이내에 이루어지는 모든 구매는 위의 목적을 위해 단일 거래로 취급됩니다.
비거주 인디언과 외국인에게 현금으로 지불하는 것은 미화 3000 달러 또는 그 상당액 (한 달에 한 번)까지만 가능하며,
제출 서류 :
통화 신고 양식을 USD 5,000 / - 또는 통화 및 Tc를 초과하는 통화로 제출해야합니다. 여권 (비자가 NRI의 경우) / 투표자 ID / 선거 카드 / 운전 면허 / 팬 카드 (주소 증명과 함께) 공공 요금 청구서 등). 전화 청구서, 은행 계좌 명세서, 공인 기관으로부터받은 서신, 전기 요금, 배급 카드, 고용주로부터받은 편지.

Forex rbi 가이드 라인
Nepal & Bhutan의 경우, Rs.500 이상 단위의 통화 메모를 제외하고는 인도 경화가 사용될 수 있습니다 (네팔 및 부탄으로의 여행 제외).
Buiness 여행.
비즈니스 여행자는 네팔 및 부탄을 제외한 모든 국가로 1 회당 미화 2 만 5 천 달러를 사용할 수 있습니다.
연구를 위해 해외로 나가는 학생들은 비거주 인디언 (Non-Resident Indians, NRI)으로 취급되며 FEMA에 따라 NRI에서 이용할 수있는 시설을 이용할 자격이 있습니다. 또한 인도 거주자로서의 교육 및 기타 대출은 계속 허용 될 수 있습니다.
의료 치료의 경우, 미화 1 만 달러 외에 환자 및 동반자의 회의 / 탑승 / 숙박 / 여행 경비로 2 만 5 천 달러를 자기 신고 기준으로 사용할 수 있습니다.
한도를 초과하는 금액은 요구 사항에 대한 증빙 자료를 근거로 발표 할 수 있습니다.
해외로 나가는 사람이 휴대 할 수있는 현금으로 환전 할 수있는 금액.
이라크, 리비아, 이란 이슬람 공화국, 러시아 연방 및 다른 연방 영연방 공화국 이외의 국가로 여행하는 여행자는 USD 3000 또는 그 상당액을 초과하지 않아야합니다.
여행자는 이라크 또는 리비아 †"USD 5000 또는 동등 물을 초과하지 않는 것을 진행합니다.
여행자는이란, 러시아 연방 및 다른 연방 영연방 공화국으로 이슬람 공화국으로 진행됩니다. "완전한 교환이 이루어질 수 있습니다.
적용 가능한 균형 금액은 traveller†™ s 수표, 은행 어음 또는 여행 카드의 형태로 수행 할 수 있습니다.
해외로 나가는 사람이 휴대 할 수있는 인도 통화 금액.
거주자는 인도 (네팔과 부탄을 제외한) 이외 지역으로 자유롭게 출입 할 수 있으며 인도 통화는 인당 INR 10,000을 초과하지 않아야합니다. 그들은 인도 (네팔과 부탄을 제외한) 외부로 각각 2 동전을 넘지 않는 기념 동전을 가져 가거나 보낼 수 있습니다.
외국에서 오는 동안 들어올 수있는 외환 금액.
제한 없음. 그러나 지폐, 은행권 또는 수표의 형태로 된 외환의 총액이 USD 10,000 또는 그 상당액을 초과하거나 외화 가치가 USD 5,000 또는 그 상당액을 초과하는 경우 신고해야합니다 인도 도착시 환전 신고서 (CDF)로 공항 관할 당국에 통보하십시오.

Forex rbi 가이드 라인
2012 년 4 월 9 일.
나는 인도에서의 해외 외환 거래 및 인도에서의 합법성에 대한 사례 연구를 분석하고 발표하는 Aalma Edwards (Finanical Blogger) 및 # xA를 요청했습니다. 다음은 인도에서의 외환 거래에 대한 첫 번째 게스트 보고서입니다.
& # xA; 인도, 외환 또는 외환 거래는 허용되지 않습니다. 누군가가 인도 준비 은행에 의해 외환 시장에서 Forex 상품 거래가 발견되면 법률 위반에 대한 책임이 있습니다. 따라서 법적으로는 외환 거래에 참여하는 범죄이며 범죄 혐의는이 나라의 감옥에 투옥됩니다. 범죄는 엄청난 것으로 간주됩니다. 강도에 대한 예측은이 사실로부터 파기 될 수 없다고 표시 될 수 있음을 추론 할 수 있습니다.
그러나 파생 상품 (선물 및 옵션 세그먼트)에서 현재 4 쌍 (USDINR, JPYINR, GBPINR, EURINR)을 제공하는 NSE, BSE, MCX-SX를 선호하는 것은 합법적입니다. 그래서 만약 당신이 위에서 언급 한 인디언 교류로 회원 자격을 가진 인도 중개인과 거래를하고 있다면 그것은 완벽하게 합법적입니다.
또한 인도 소매 상인에게는 완벽하게 합법적입니다. 그러나 해외에서의 마진 거래는 RBI 규제 지침에 따라 불법으로 간주됩니다.
이것은 2011 년 4 월에 발간 된 뉴스 보도에 기초한 확증 된 발견입니다. & # xA0; & # xA0; 보고서에 따르면 저자는 외환 거래의 불법적 인 성격이 확인되었음을 서술했다. 5 개의 민간 부문과 공공 부문 은행이
외환 거래 및 기업.
이 증거에 대해 은행이 발표 한 보고서에 따르면 기업들만 무역을 허용하지만 기업의 조건은 준비금에서 자유 달러만을 사용하는 것입니다. 무료 달러 사용은 인도 통화를 달러로 변환 한 다음 변환 된 달러를 거래에 사용할 수 없다는 것을 의미합니다. 또한 그들은 10 배 이하의 지렛대를 유지해야한다는 조건이 있습니다.
개인은 전자 및 인터넷 기반의 외국 거래로부터 엄격히 금지됩니다. 그 (것)들에게 높은 반환을 가져 오는 이유는 그러나 높은 책임에 - 투옥 책임. 개인 & # xA0; 거래자 & # xA0; 인도에서 이러한 R & D를 제공하는 온라인 거래 포털에 대해 RBI가 경고했습니다. 고 이득의 매혹적인 결과를 보여 주지만 상인들이 자신의 국가에서 고려하는 불법 활동에 빠져 있음을 드러내지는 않습니다.
RBI & # xA0; 또한 상인에게 연락하고 거대한 이익을 얻기 위해 외환 거래에 투자 할 것을 촉구 한 특정 요원을보고 한 회보를 발행했습니다. 이 회고전에서 많은 사람들이이 불법 거래에 빠졌습니다. 더욱이 이러한 인터넷 포털을 통해 이루어지는 거래의 대부분은 매우 큰 영향력을 행사했습니다.
RBI에 의해 밝혀진 또 다른 발견은 대중이 은행 계좌 예금이나 직불 카드를 통해 거래 거래에 대해 이러한 한계 금액을 지불해야한다는 것이 었습니다. 그리고 돈이 지불되는 계좌는 같은 대리인 이었지만 많은 다른 은행에서 개설되었습니다. 따라서 RBI는 그 나라의 상업 은행에 그러한 계좌를 분류하는데 매우주의해야한다는 특별한 지시를 내렸다.
& # xA0; RBi는 그러한 사람이 잡히면 FEMA, 1999 위반에 대한 엄격한 조치가 취해질 것임을 분명히했습니다. 또한 KYC 정책 및 자금 세탁 표준 위반에 대한 책임도 고려됩니다. 그리고 FEMA 하에서 허용되지 않는 것으로 선언 된 모든 거래 역시 허용되지 않습니다. 이러한 거래에는 외화, 송금 한계 거래 또는 거래와 관련된 거래도 포함됩니다.
면책 조항 : 인도에서 외환 거래를하고 있다면이 문제에 대해 FX 중개인에게 문의하십시오. & # xA0;
2017 년 4 월 6 일
EURUSD는 2015 년 이래로 1.0482 ~ 1.145 (대략적인 추정치) 사이의 큰 균형을 유지하면서 매월 거래가 이루어집니다. EURUSD는 2 년이 넘었으며 EURUSD는보다 큰 기간에 더 엄격한 범위입니다. 아래쪽에 1.048은 저울의 바닥에있는 장기간의지지를 제공합니다. 지난 4 ~ 5 개월 동안 높은 거래 활동이 나타난다.
2017 년 3 월 14 일
EUR / USD는 ECB 회의 후 환율의 급등에 따라 최근 이익을 강화했다. 중앙 은행이 대다수 대본에 머물렀고, 금리를 그대로 유지하고 QE를 제자리에 유지하면서 더 중립적 인 태도를 취했지만 시간이 오래 걸릴 것입니다. 드라 기 (Draghi)는 최근 인플레이션이 일시적으로 증가한 것에 대해 어깨를 으 sh하며 현재의 경기 부양책이 그대로 유지 될 필요가 있다고 믿는다.
2017 년 3 월 9 일
USDINR 피셔 변환 표시기가 차트에 적용되면 일일 차트는 명확한 차이가 있음을 보여줍니다. 피셔 변환은 일반적으로 모든 확률 분포를 가우스 확률 분포로 변환합니다. 따라서 경계에서 전환점을 식별하는 지표를 개선하고 임의 거래에서 추세 반전을 식별하는 데있어 상인을 돕습니다.
2017 년 2 월 24 일
EURUSD는 매월 및 주간 시간대에 통합되며 부정적 감정이 만연합니다. 그러나 데일리 차트에서 거래 심리는 긍정적으로 나타났다. FEB 2017 EURUSD의 시작이 쇠퇴 형태이고 2 번째로 멀리 EURUSD는 중간 낮은 것에서 재편성 해 약 1.0500 수준을 형성했다. 그것은 다가오는 날에 잠재적 지원 지역으로 작용할 수 있습니다.
2017 년 2 월 13 일
2014 년 이후 달러는 주요 통화 바스켓에 비해 25 % 증가했습니다. 트럼프 대통령 선거 이후 미국 달러 가치는 약 3 % 상승했지만 그의 최근 코멘트는 강한 달러를 유지하는 지혜에 의문을 제기했다. 지금까지 2017 년에 적자를 기록한 USD에 압력을 가한 것으로 보인다.
2017 년 1 월 24 일
파운드는 1.2494 전후로 거래되고 있으며 현재 매달 감정적 인 RSI가 긍정적으로 변하고 장기적으로 긍정적 인 방향으로 나아갈 것입니다. BR 출구가 끝나고 나서 감정이 긍정적으로 바뀌는 데는 거의 7 개월이 걸렸습니다. 적색에서 황색으로의 감정의 전환은 긍정적 인 경향 반전을 나타내며 추세 변화는 장기적 일 수 있습니다.
2016 년 11 월 5 일.
일부 엘리엇 웨이브 외환 거래자들은 뉴스 & # x2014; 다른 이유로 Elliott Wave International 지난 금요일, EURUSD는 강하게 반등했다. FBI가 힐러리 클린턴 민주당 대선 후보자와 관련하여 더 많은 내용을 검토 할 것이라고 발표 한 후 미국 달러는 주요 통화 바스켓과 미국의 정치적 불확실성에 대해 떨어졌다. ]
2016 년 9 월 27 일
외환 거래자는 현지 정치 및 국제 정치가 통화 가치에 미치는 영향을 이해할 수 있습니다. 성공적인 온라인 외환 거래는 전 세계에서 일어나는 변화와 추세를 따르고 통화 가치의 변화를 활용할 적절한 순간에 적절한 거래를하는 것입니다.
2016 년 8 월 22 일.
USDJPY은 지난 10 개월 동안 하락세에있다. USDJPY 안에 옆쪽 운동에 마지막 휘발성과 하락세 기세는 지난 4 주 안에 약 해졌다. 심리적 거래 지역 & # x2013; 페어 패리티 100 (Pat Parity 100)은 지난 주에 마이너 리그에서 2 위를 차지했다. USDJPY에있는 공포가 멀리 퇴색하기 때문에 사람은 USDJPY가 큰 강화 지역에서 계속하고 중간 기간에 108를 시험 할 것으로 예상 할 것을 예상 할 수있다.
USDJPY 월간 차트는 지난 9 개월 동안 하락 모드에 있으며 연속적으로 낮은 최저 및 최저 최고치를 계속 유지합니다. 그리고 2015 년부터 높은 USDJPY는 마지막으로 주변에 있었다.
마이너스 금리 발표가 1 월 29 일에 시작된 이래로 20 %였습니다. 그리고 현재 100 레벨의 심리적 지원 구역에서 거래되고 있습니다. CM William VIX FIX 레벨은 과매 수 수준을 나타냅니다.
2016 년 6 월 21 일
Raguram Rajan (RBI Governer) 박사가 2 기 임기를 계속하지 않겠다는 발표 이후, 월요일 주식 시장은 격차를 해소하고 BRexit 공포를 완화했다. 그러나 통화 전면 USDINR에서 강한 기세에 67.6에 끝냈다. EOD 감정은 긍정적으로 유지되고 있으며 산호 동향 지표는 녹색으로 바뀌어 여기에서 상승 추세를 나타냅니다.
2016 년 4 월 22 일.
Ehlers가 Fisher Transform 표시기를 사용하려고 시도하면서 USDINR Daily 차트의 재미있는 발산 동작. 위의 도표에 나와있는 거의 모든 분기는 28-34 일 사이에 확장되었습니다. 분기는 일반적으로 지표와 자산 가격이 반대 방향으로 향할 때 발생합니다. 현행 양성 분기는 지난 32 일 동안 실행 중입니다. 즉, USDINR 금리는 둔화하고 아래로 내려 가고 있지만 피셔 지표가 위쪽으로 돌고 있습니다.
인도 증권 거래위원회 (SEBI)는 인도의 금융 및 투자 시장을위한 규제 기관입니다. 이사회는 인도의 금융 시장에서 효과적인 규제를 만들고 시행함으로써 안정적이고 효율적인 금융 및 투자 시장을 유지하는 데 중요한 역할을합니다. 인도의 SEBI는 미국 증권 거래위원회 (SEC)와 유사하다.
SEBI는 1988 년에 설립되었지만 1992 년 인도 증권 거래법 (Securities and Exchange Board of Act)을 통해 1992 년 4 월 12 일에만 규제 권한을 부여 받았다. 외국인 투자 유치와 보호를 통해 인도의 안정을 보장하는 데 중요한 역할을한다. 인도 투자자들. SEBI는 인도 정부에 의해 세워졌습니다. 본사는 뭄바이에있는 Bandra Kurla Complex Business District에 위치하고 있습니다. 또한 북부, 동부, 남부 및 서부 지사가 있습니다.
SEBI의 경영은 자체 회원들로 구성된다. 관리 팀은 인도 연방 정부가 지명 한 의장, 재무부 장관, 인도 준비 은행 출신 의원, 인도 연방 정부가 지명 한 5 명의 위원으로 구성됩니다.
SEBI의 Preamble은 보드의 기능 및 능력을 상세하게 설명한다. SEBI는 증권 투자자의 이익을 보호하고 유가 증권 시장의 발전을 촉진하며 유가 증권 시장과 관련된 문제에 대해 규제해야한다고 명시하고 있습니다. 이러한 점에서 이사회로서 SEBI는 인도의 금융 및 투자 시장을 구성하는 그룹 (투자자, 시장 중개 기관 및 유가 증권 발행 기관)의 필요와 관심에 능동적으로 대응해야합니다.
SEBI는 증권 거래소의 부칙을 승인 할 수 있습니다. 증권 거래소가 부칙을 준수하도록 요구하는 것은 업무입니다. SEBI는 또한 금융 중개인의 회계 장부를 조사하고 인정 된 증권 거래소로부터의 정기적 인 수익을 요구합니다. SEBI의 역할은 증권 거래소에서 그들의 주식을 기재하도록 강요하는 특정 회사를 다룬다. 이 외에도 SEBI는 브로커 등록을 관리해야합니다.
궁극적으로, 이사회에는 준 사법, 준 입법 및 준 행정관이라는 세 가지 권한이 있습니다. SEBI는 입법 능력에 따라 규정을 제정하고 조사를 수행하며 집행 기능에 따라 조치를 취할 권리가 있으며 사법 능력에 따라 새로운 규칙과 명령을 전달합니다. 이러한 권한에도 불구하고 SEBI의 기능 결과는 여전히 증권 상소 재판소와 인도 대법원을 통과해야합니다.
2017 년 5 월 16 일 화요일.
보석과 보석 무역은 7 월 1 일부터 시행 될 GST 체제를 위해 완전히 준비되었다고 산업체 GJF가 오늘 말했다.
목요일, 2017 년 4 월 27 일
정부는 Prime의 6 개월 전에 2016 년 6 월 7 일에 Rs 500 및 Rs 2,000의 새로운 디자인 고교 명을 승인했습니다.
인도 중앙 은행 (Reserve Bank of India)에서 매일 전개하는 발전에 뒤지지 않도록 노력하는 것이 IIFL의 노력입니다. 이 절에 제공된 정보는 RBI 공식 포털에서 제공되었으며 독자가 모여서 필요한 모든 것을 신속하게 파악할 수 있도록 수집되었습니다.
Corporation Bank는 비즈니스 및 비 비즈니스 요구에 모두 제공 할 수있는 다양한 외환 서비스를 제공합니다.
은행은 수출 채권의 징수 / 협상 / 할인을 약속합니다. 은행은 수출 신용장에 자문을 제공하고 이에 대한 확인을 추가로 제공합니다. 은행은 외부 상업용 차입을 준비합니다. 은행은 외국환 은행이 상주하는 금융 기관을 포함하여 모든 유형의 신용 시설을 수출업자와 수입업자에게 제공합니다. 은행은 여행, 의료 및 기타 개인적인 요구에 대해 내외부 외환 송금 서비스를 제공합니다. 은행은 여행자 수표, 외국환 및 외화 거래를 발행합니다. 인도에 중요한 비즈니스 센터를 포함하는 외환 사업을 취급하는 66 개 지정 지점으로 구성된 전국적인 네트워크.
해외 센터에서 자금을 이체하는 방법.
해외 센터에서 자금을 이체하는 경우, 송금인은 은행가에게 각 은행의 여러 은행에서 보유하고있는 nostro 계좌에 금액을 송금하도록 지시해야합니다. USD 통화 계정의 USD 금액, GBP 통화 계정의 GBP 금액 등 5 개 주요 통화의 은행 이름, 계좌 번호 및 통화를이 웹 사이트에서 확인할 수 있습니다. (다른 통화의 경우 고객은 계좌를 유지 관리하는 지사에 연락하거나 여기에 요청할 수 있습니다.) 계좌 이체 요청은 다음 행에있을 수 있습니다. 보내다. (통화 및 금액). ~. (노스트로 은행의 이름). A / C 아니오; (nostro 계정 번호).
Furhther에 대한 신용. (계좌가 유지되는 지점의 이름이 언급 됨).
A / C 번호 (수혜자의 A / C 번호). Mr. (수혜자 이름). 의 목적을 위해. (송금 목적).
SWIFT Code of Corporation은 CORPINBB입니다. 브랜치 목록에 주어진 각 브랜치 코드는 빠른 처리를 위해 추가 될 수 있습니다 (예 : Panjim의 경우 SWIFT 코드는 CORPINBB 259입니다. Rajkot SWIFT 코드의 경우 CORPINBB 191 임)
더 자세한 설명을 원하시면 뭄바이 국제 금융부 (International Banking Division Mumbai)로 팩스 (91-022-22023378, 22814728)를 보내주십시오.
1. 선적 전 금융 (Packing Credit) 펀드 루피로 명명 된 신용 USD / EURO / GBP로 표시된 신용 - PCFC / FCLS (FCNR (B) 펀드) 2. 선적 후 금융 루피 화 신용 LC 매입 / 지폐의 할인 루피는 징수 청구서에 대한 USD 선불 대출 Ex. Bill FCLS 재배치.
RMDS : 2000 (Reuter Monitor Dealing System)은 은행이 고객에게 경쟁력있는 환율을 제공 할 수있게하는 온라인 거래 운영을위한 것입니다.
NAS (Network Access Server) - 고객에게 원격 로그인 기능을 제공하여 뭄바이 국제 은행 업무부의 컴퓨터 네트워크에 직접 액세스 할 수있어 온라인 환율을 손에 넣을 수 있습니다.
SWIFT - (Worldwide Interbank Financial Telecommunication 협회) 네트워크는 현재 Mumbai International Banking Division에서 이용할 수 있습니다. SWIFT 네트워크 상에 지사가 31 개 지정되어있어 신속하고 신속한 거래와 서비스를 제공합니다.
탁월한 서비스와 신속한 도달을 가능하게하는 은행의 모든 ​​지점에 전자 메일 연결.
텔렉스 / 팩스 / 임대 회선을 대기 통신 모드로 분기에 연결합니다.
Forward Contracts EEFC 계좌 개설 보증 / 성과 / 입찰 채권 자문 서비스 / 외환 위험 관리 은행은 Garments, Software, Gem & amp; 보석, 염료 및 화학 제품. 수출 신용은 추력 지역으로 확인되었으며 보석 및 보석류 조달에 선구적인 은행으로서 1980 년에 보석 및 보석 수출 촉진 협의회가 5 년 연속 설립 한 상을 수상했습니다. 해외 지사의 특별 다이아몬드 셀인 뭄바이는 뭄바이의 보석 및 주얼리 수출업자에게 헌신적 인 서비스를 제공합니다.
은행은 외화뿐만 아니라 루피 (rupee) 선적 금융 외에도 구매자의 신용 한도 (line of credit), ECB 등과 같은 고객 특정 신용 시설을 확장합니다. 은행은 이미 시장에서 외화 대출을 연장하여 FCNR (B) 기금을 상주 대표에게 국제적으로 경쟁력있는 가격으로 제공합니다.
뭄바이, 뉴 델리, 방갈로르, 아흐 메 다 바드 (Ahmedabad) 및 푸네 (Pune)의 전문 산업 금융 지점에서 법인을위한 단일 창구 설비. 이 은행은 American Express와 Travellex의 외화 TC를 판매합니다. 본격적인 딜링 룸 운영을 통해 은행은 고객에게보다 세밀한 환율을 제공 할 수 있습니다. 통합 된 국내 및 외환 운영으로 인해 은행은 자유화 된 분위기에서 요구와 도전에 대처할 수있었습니다. 은행 간 시장에서 강력한 존재감으로 인해 은행은 외환 고객의 다양한 요구를 충족시킬 수 있습니다. 신중한 ALM 관행은 외환 자원의 효율적인 사용을 보장하기 위해 따라 왔습니다. 전세계 유명 은행과의 거래 은행 관계 - 160 개 은행과의 관계로 395 개 이상의 사무소 / 센터를 포괄합니다. 탁월한 서비스를위한 기술 우위 - 은행은 뭄바이 국제 은행 업무 부서 및 다양한 지정 지점에서 외환 거래를 전산화했습니다. 번거 로움없는 서비스를위한 우수한 관리 기록.
1. 정부 요원 및 정부 고문에게 은행원.
2. 은행에 은행. 개간으로 활동합니다.
3. 나라의 집 최후의 수단의 대출 신용의 감독자와 외국의 관리인.
4. 국내 통화의 외부 가치를 유지하는 외환 보유고.
5. 통화의 내부 가치를 보장합니다.
6. 출판사 경제 통계 및 기타.
7. 다음은 RBI의 중요한 기능입니다. 다음 차트를 사용하여 설명 할 수 있습니다.
인도 준비 은행의 기능.
1. 정보. 경제적 위기에 맞서 싸우고 경제적 안정과 가격 안정을 보장합니다.
2. 판촉 기능.
3. 은행 업무 습관의 홍보와 은행 시스템의 확장. 수출 진흥을위한 재 융자를 제공합니다. NABARD를 통한 농업 신용 제공을위한 시설 확장.
4. 소규모 산업 시설의 확장.
5. 협동 부문을 돕는다.
6. 최소 법정 요구 사항의 처방. 은행 업무 혁신.
1. 은행에 면허 부여.
2. RBI 및 은행 규제법의 다양한 조항에 따라 문제를 조사하고 조사하거나 위치를 결정한다.
3. 예금 보험 제도의 시행.
4. 상업 은행의 업무 검토에 대한 정기 검토.
5. 상업 은행에 지시를 내린다.
6. 비은행 금융 자금을 통제하십시오.
7. 현장 및 오프 사이트 확인을 통해 금융 시스템의 건전성 보장.
중요한 기능을 하나씩 자세히 살펴 보겠습니다.
RBI는 다음과 같은 활동에 관한 전통적인 노선에 기능을합니다.
RBI는 인도 준비 은행법 제 22 조와 관련하여 독점적으로 채권 발행의 법적인 기능을 부여 받았다. 인도의 메모 문제는 원래 "비례 예약 시스템"을 기반으로했습니다.
비례하여 유지 보수하기가 어려워지면 "최소 예약 시스템"으로 대체되었습니다. 1957 년 RBI 수정안 (RBI Amendment Act of 1957)에 따르면, 은행은 금화와 금괴 및 금의 가치가 Rs.115 crore 이상이어야하는 금화, 금괴 및 외국 증권의 최소 보유 가치를 유지해야합니다 .
인도 정부는 루피 동전을 루피 1, 2, 5 토폴 교단에서 발행합니다. 이 동전들은 RBI 법 제 38 절에 규정 된 준비 은행 (Reserve Bank)을 통해서만 대중에게 배포되어야합니다. RBI는 현재 Rs.10 이상의 명칭의 노트를 발행합니다.
RBI는 화폐 상자를 통해 화폐 유통을 관리합니다. 원래 RBI는 Rs.2 이상의 통화 메모를 발행했습니다. 그러나, 작은 denomina와 # xad 명령 노트를 인쇄하는 비용이 높아짐에 따라이 교단은 현재 정부와 일치하고 발행됩니다.
1991 년 6 월에 공개 된 통화 가치는 5,308 백만 크로네에 달했습니다. 그러나이 값은 1998 년 6 월의 Rs.145182 crore와 1999 년 3 월의 Rs.169382 crore까지 올라갔습니다.
화폐 가슴 화폐 가슴은 루피 화폐와 함께 발행 할 수있는 지폐와 새로운 지폐가 저장되어있는 저장소입니다. 화폐 가슴은 RBI, SBI, SBI의 자회사, 공공 부문 은행, 정부 재무부 및 하위 재무부가 운영하는 저장소입니다.
Curs & # x; rency 가슴은 나라의 통화 팽창과 수축을 돕습니다. 화폐 상자가있는 은행의 장점은 다음과 같습니다.
(i) 은행은 사용을 위해 필요할 때마다 자금을 인출 할 수 있으며 잉여 발견시 자금을 예금 할 수 있습니다.
(ii) 새로운 지폐와 동전에 대해 오래된 지폐와 교환 된 지폐를 교환한다.
(iii) 송금 시설을 즐기십시오.
(iv) CRR의 유지 관리를 위해 은행이 화폐 상자에 송금 한 현금을 고려할 수 있습니다.
공공 부문과 소수의 민간 부문 은행이 유지하는 통화 가치는 RBI의 자산입니다. 가슴에 든 화폐 가치는 타점에 귀속됩니다. 인도에는 은행이있는 4150 개의 통화 상자가 있습니다.
2. 정부에 대한 은행.
RBI는 RBI 법의 섹션 20에 따라 정부에 은행가는 역할을합니다. 21 항은 정부가 인도에서 송금, 교환 및 은행 거래를 RBI에 맡겨야한다고 규정하고있다. 섹션 21A에 의거하여 RBI는 주 정부에 대해서도 유사한 거래를 수행해야합니다.
RBI는 이러한 기능을 수행함으로써 소득을 벌지는 못하지만 정부의 공공 부채 관리를위한 임무를 수행합니다. RBI에 지점이없는 경우 SBI 또는 그 자회사는 RBI 법 제 45 항에 의거하여 대리인 및 하위 대리인으로 임명됩니다. 에이전시 은행은 거래 기준으로 진행되는 모든 거래에 대한 수수료를받습니다.
RBI는 ' 방법 및 수단 ' 중앙 및 주 정부에 진출합니다.
& quot; 길과 수단 진보 & quot; (WMA)는 상업 은행 신용이 아닙니다. 그것은 RBI가 중앙 정부 및 주정부에 월간 지출에 비해 정부 수입의 일시적인 부족을 채울 수있는 신용을 제공하는 시스템입니다.
다시 말하면, 이 시설은 정부의 세수입과 세출 예산 사이의 일시적인 잘못된 일치를 충족시키기 위해 제공됩니다. 그러한 선급금의 최대 액수와 기간은 RBI와 관련 정부 간의 합의에 의해 결정됩니다. 주정부에이 시설은로 알려진 세 가지 카테고리로 확장됩니다.
2. 특별 WMA 및.
3 당좌 대월 시설로.
또한 경제 및 재정적 문제에 대한 정부 고문 역할도합니다. 간단히 말해, 정부의 은행가로서 RBI는 다음과 같은 기능을 제공합니다.
(a) 세금을 징수하고 정부를 대신하여 지불한다.
(b) 정부의 예금을 수락한다.
(c) 정부 계좌에 예치 된 수표 및 수표를 수거한다.
(d) 정부에 단기 대출을 제공한다.
(e) 정부에 외환 자원을 제공한다.
(f) 여러 정부 부처의 기록을 유지하십시오.
(g) 정부의 통치를 위해 중요한 장소에서 국고채를 보관한다.
(h) 정부에 차용 프로그램에 대해 조언한다.
(i) 중앙 정부의 IMF 계정을 유지하고 운영합니다.
3. 정부 요원 및 고문.
RBI는 정부의 금융 대리인 및 고문 역할을합니다. 다음과 같은 기능을 렌더링합니다 :
(a) 정부에 대한 대리인으로서, 정부를 대신하여 대부금을 수령하고 공공 부채를 관리한다.
(b) 국채, 재무부 채권 등을 발행한다.
(c) 모든 중요한 경제 및 재정적 문제에있어 정부 재정 고문으로 활동한다.
RBI는 모든 예정된 은행의 은행가는 역할을합니다. 타방 은행, 협동 조합 은행 및 RRB를 포함한 상업 은행은 타점 법 제 42 조 (6) 항에 규정 된 조건을 충족해야 타당성 법의 두 번째 일정에 포함될 수있다.
RBI는 해당 은행이 정해진 한도 이하로 지불 한 자본의 침식과 같은 정해진 조건을 이행하지 못하면 두 번째 일정에서 은행을 삭제할 권한이 있으며, 활동은 예금자 등의 이익에 해가되었습니다.
인도의 모든 은행은 RBI의 보유 비중으로 일정 비율의 수요 및 시간 부채를 유지해야합니다. 이를 현금 준비 비율 또는 CRR이라고합니다. 1999 년 11 월 말에 RRB와 협동 조합 은행의 경우 3 %이다. 상업 은행의 경우 9 %.
그들은 또한 다양한 은행 업무 거래를 위해 RBI로 당좌 계좌를 유지합니다. 준비금과 계좌의 중앙 집중화는 RBI가 다음을 달성 할 수있게한다.
(a) 통화 공급 신용 규제.
(b) 상업 은행의 현금 보유자 관리.
(c) 국가의 은행 시스템을 강화한다.
(d) 유동성 관리의 은행에 대한 효과적인 통제.
(e) 어려움에 처한 은행에 적시에 재정 지원을 보장한다.
(f) 공공 이익을위한 대출 정책에서 은행들에게 지시.
(g) 국가의 신용 구조에 탄력성을 보장한다.
(h) 회원 은행 간 자금의 빠른 이전.
5. 국가 클리어링 하우스 (National Clearing House)로 활동합니다.
인도에서는 타점이 은행 거래의 결제를위한 정보 센터 역할을합니다. 이 청산 기관의 기능은 다른 은행이 은행 간 손해 배상을 쉽게 해결할 수있게합니다. 또한 경제적으로 합의를 촉진합니다.
RBI에 자체 사무소가없는 경우 청산 거래 기능은 인도 중앙 은행 (State Bank of India) 구내에서 수행됩니다. 타점에서 수행 한 전체 정보 센터 운영은 컴퓨터 화되어 있습니다. 은행 간 점검 통장 정산은 하루에 두 번 수행됩니다.
Rs.1.00 lakh 이상의 고가 수표를 소각하기위한 별도의 경로가 있습니다. 대도시의 은행에서 발행 된 수표는 같은 날에 소멸됩니다.
RBI는 국가 클리어링 셀 (National Clearing Cell)이라는 세포를 통해이 기능을 수행합니다. 1998 년에는 860 개의 모든 청산 소가 있었고 RBI가 14 개, SBI가 578 개, 다른 공공 기관이 578 개를 운영했다.
RBI는 다른 회원 은행에 대한 최후의 수단 또는 긴급 자금 제공 기관의 대금업자 역할을합니다. 따라서 시중 은행이 다른 어떤 원천으로부터도 자금 지원을받을 수 없다면 최후의 수단으로 RBI에 필요한 재정 지원을 요청할 수 있습니다.
그러한 상황에서 RBI는 일반적으로 은행 요율로 입수 할 수있는 진정한 거래 청구서를 포함하여 적격 증권에 대한 상업 은행에 신용 시설을 제공합니다.
RBI는 섹션 17 (2) 및 17 (3)에 따라 법안을 재발행하고 타점 법 17 조 (4) 항에 의거하여 영장에 대해 진보를 부여합니다. 그러나 이러한 거래 중 많은 부분이 실제로 DHFI, 인도의 증권 거래 회사, 주요 딜러 등의 별도 기관을 통해 수행됩니다.
RBI는 이제 주로 직접 지원으로 재 융자 기관을 제공합니다. 지폐의 재분할은 다음 범주에 속합니다.
인도에서 모으고 지불 할 수있는 모닥불 상업 거래 또는 무역 거래로 인해 생겨나 며 수입 및 체이스 또는 할인 일자로부터 90 일 이내에 만기가되는 법안은 재 적립 대상입니다.
(ii) 농업 운영 자금 조달을위한 법안 :
제철 농 작업 또는 농작물 판매를위한 자금 조달 목적으로 발행되고 구매 또는 재 적립 한 날로부터 15 개월 이내에 만기가되는 법안.
(iii) 금융 코티지 및 소기업을위한 청구서 :
타결 된 날로부터 12 개월 이내에 RBI가 승인하고 성숙한 코티지 및 중소기업 제품의 생산 및 마케팅 자금 조달 목적으로 작성되거나 소추 된 지폐.
농업 및 소규모 산업 활동에 따른 재 융자는 현재 NABARD가 RBI로부터 재정 지원을 얻어 제공됩니다. 정부 유가 증권을 보유 또는 거래하는 법안 : 그러한 법안은 구매 또는 재 적립 한 날짜로부터 90 일 이내에 성숙되어야하며 인도,
인도로부터의 물품 수출에서 생겨나고 물품 선적 일로부터 180 일 이내에 성숙한 모닥불 법안이 적합합니다. 최후의 수단의 대출 기관으로서 RBI는 다음을 용이하게한다 :
(a) 재정적 필요가있을 때 상업 은행에 재정 지원을 제공한다.
(b) 상업 은행이 금융 자원의 유동성 유지에 도움을 준다.
(c) 상업 은행이 최소한의 현금 보유액으로 활동을 수행 할 수있게합니다.
(d) 최후의 수단의 대출 기관으로서, 타점은 상업 은행을 완전히 통제 할 수있다.
RBI는 상업 은행의 신용 창출을 통제합니다. 이를 위해 RBI는 양적 방법과 질적 방법을 모두 사용한다. RBI가 사용하는 중요한 방법은,
(i) 은행 금리 정책.
(ii) 공개 시장 운영.
(iii) 현금 준비 비율의 변동.
(iv) 증거금 요구 사항 고정.
(v) 도덕적 착취.
(vi) 지침 발행.
RBI는 신용 관리를 통해 다음을 달성합니다.
(a) 경제에서 돈의 순환을 원하는 수준으로 유지한다.
(b) 경제 전반에 걸친 가격 수준의 안정성을 유지한다.
(c) 교역 사이클의 영향을 통제한다.
(d) 환율의 변동을 통제한다.
(e) 경제를 생산 부문으로 신용화.
RBI는 외환 보유고의 관리인 역할을합니다. 적절한 예비비는 환율 유지에 도움이 될 수 있습니다. 요금의 부적절한 변동을 최소화하기 위해 상황에 따라 외화를 매매 할 수 있습니다.
시장에서 외화를 매매하는 것은 상업 은행처럼 이루어집니다. 그러나 RBI의 목적은 이익을 얻지 못할 것입니다.
적절한 외환 보유고를 확충하거나 갑자기 인도로 외화가 유입되는 루피 가치의 부당한 상승을 체포하기 위해 외화를 매입 할 수도있다. 또한 국제 시장에서 외환을 매매하여 상황과 필요에 따라 다른 국제 통화로 지명 된 투자 포트폴리오를 전환 할 수 있습니다.
1998 년 6 월에 RBI가 보유한 인도 외환 보유액의 가치는 11 억 5 천 1 백만 루피에 달했다. 이 금액은 금화 (Rs.12826 crore), 외화 자산 및 IMF 통화 가치 (SDR (특별 인출 권))로 구성됩니다.
이 매장량은 Rs로 증가합니다. 인도 외환 보유액 중 가장 큰 비중을 차지하는 RBI의 외화 자산 가치는 통치 환율, 통화 유입 및 유출, RBI 등의 개입 정책
일반적으로 외국 송금 환급액이 외환 영수증을 초과 할 경우 문제의 지불 대차 대조 대상 국가는 외환 거래의 전체 범위를 통제하고 지급 시스템을 유리하게 규제합니다.
1939 년 제 2 차 세계 대전이 시작된 이래로 인도는 개발과 발전을 위해 외환 시장에 어려움을 겪었습니다. 외환 규제법 (Foreign Exchange Regulation Act)은 원래 1947 년 3 월부터 운영되었으며, 나중에 1974 년 1 월 1 일부터 외환 규제법 (Foreign Exchange Regulation Act, FERA) 1973이라는 새로운 법이 도입되었습니다.
이 법에 따라, RBI는 외환 거래 및 유입을 규제 할 수있는 권한이 있습니다. 예를 들어 해외에서 필요한 모든 것을 구입하여 외환으로 지불 할 수는 없습니다.
무역 수입, 즉 상품 수입은 상무부 내각 대외 무역 총재에 의해 규제된다. 관광, 외국인 방문, 배당금 /이자 지급 등과 같은 보이지 않는 거래에 대한 지불은 RBI에 의해 규제됩니다.
마찬가지로, 수출업자와 NRIs [비거주 인디언]와 같은 인도 거주자가 수령하거나 얻은 모든 외환은 RBI로부터 면허를 취득한 은행에 포기해야합니다. 그러나, 1992 년부터, forex의 수신기는 그들이 원한다면 별도의 외화 계정에서이 외환의 특정 부분을 유지하도록 허용됩니다. 이러한 계정은 Exchange Earners & amp; 외화 계정 또는 EEFC 계정.
FUR & # xAD; ther, 1994 년 이후 RBI가 외환 지불에 대해 많은 통제를 해왔습니다. 요즘은 RBI가 외환 거래를 최소 수준으로 규제하고 있으며 곧 FERA를 새로운 외환 관리법으로 대체 할 수 있습니다.
While the purchase and sale of forex, maintenance of foreign exchange reserves/gold, are handled in the Depart­ment of External Investment and operations the control and regulations of various other forex transactions are handled in the Exchange Control Department of Reserve Bank of India.
The RBI by its operation of credit control and price stability maintains the internal value of domestic currency and ensures its stability.
In terms of preamble to RBI Act, the Bank is also required to maintain external, value of the Rupee. It, however, depends upon many factors like inflation levels, interest rates Balance of payments situation, etc., ruling in different countries on which RBI does not have control. Earlier, till 1993 the RBI uses to prescribe the Exchange Rate of Rupee.
The external value of rupee is now determined by market forces. RBI by virtue of its position as the Central Bank of the country and custodian of large forex reserves can influence the level of External Value in the short run.
Publishes the Economic Statistics and Other Information.
The RBI collects statistics on economic and financial matters. It publishes periodically an analytical account of the operations of joint stock and co-operative banks. It presents the genuine financial position of the government and companies.
The publications like the report on currency and finance, the report on the trend and progress of banking in India, the review of co-operative movement present a critical account and a balanced review of banking developments commercial, economic and financial conditions of the country.
Fights against Economic Crisis.
The RBI aims at economic stability in the country whenever, there is a danger to the economic stability, it takes immediate measures to put the economy on proper course by effective policy changes and implementation thereof.
These are non-monetary functions. They include the following:
The RBI institutionalizes saving through the promotion of banking habit and expan­sion of the banking system territorially and functionally.
Accordingly RBI has set up De­posit Insurance Corporation in 1962, Unit Trust of India in 1964, the IDBI in 1964, the Agri­cultural Refinance Corporation in 1963, Industrial Reconstruction Corporation of India in 1972, NABARD in 1982 and the National Housing Bank in 1988, etc.
It has helped to bring into existence several industrial finance corporations such as Industrial Finance Corpora­tion of India, Industrial Credit and Investment Corporation of India for industrialization of the country. Similarly sector specific corporations took care of development in their respec­tive spheres of activity.
The RBI takes the initiative for widening facilities for the provision of finance for for­eign trade particularly of exports.
The Export Credit and Guarantee Corporation (ECGC) and Exam Banks render useful functions on this line. To encourage exports the RBI is providing refinance facilities for export credit given by commercial banks. Further the rate of interest on export credits con­tinues to be prescribed by RBI at a lower rate.
The ECGC provides an insurance cover on Export receivables. EXIM Bank extends long term finance to project exporters and foreign currency credit for promotion of Indian exports. Students should know that many of these institutions were part of Reserve Bank earlier although they are currently functioning as separate financial institutions.
3. Facilities for Agriculture.
The RBI extends indirect financial facilities to agriculture regularly. Through NABARD it provides short-term and long-term financial facilities to agriculture and allied activities. It established NABARD for the overall administration of agricultural and rural credit. Indian agriculture would have starved of a cheap credit but for the institutionalization of rural credit by RBI.
The Reserve Bank was extending financial assistance to the rural sector mainly through contributions to the National Rural Credit Funds being operated by NABARD. RBI pres­ently makes only a symbolic contribution of Rs.1.00 crore.
It, however, extends cheap indi­rect financial assistance to the agricultural sector by providing large sums of money through General Line of Credit to NABARD. The loans and advances extended to NABARD by RBI and outstanding as on June 1999 amounted to Rs.5073 crore.
4. Facilities to Small Scale Industries.
The RBI takes active steps to increase the supply of credit to small industries. It gives directives to the commercial banks regarding the extension of credit facilities to small scale industries. It encourages commercial banks to provide guarantee services to SSI sector. Banks advances to SSI sector are classified under priority sector advances.
SSI sector contributes to a very great extent to employment opportunities and for Indian Exports. Keeping this in view, RBI has directed commercial banks to open specialized SSI bank branches to provide adequate financial and technical assistance to SSI branches. There are around 30 lakh SSI units operating in India. Meeting their financial needs is one of the prime concerns of RBI.
RBI extends indirect financing to State Co-operative Banks thereby connects the co­operative sector with the main banking system of the country. The finance is mostly, is routed through NABARD. This way the financial needs of agricultural sector are taken care of by RBI.
6. Prescription of Minimum Statutory Requirements for Banks.
The RBI prescribes the minimum statutory requirements such as, paid up capital, re­serves, cash reserves, liquid assets, etc. RBI prescribes reserves requirements both under Banking Regulation Act and RBI Act to ensure different objectives.
For example, SLR pre­scription is done to ensure liquidity position of the bank. CRR prescription is done to have effective monetary control and money supply. Statutory Reserves Appropriation is done to ensure sound banking system, etc.
It also asks banks to set aside provisions against pos­sible bad loans. With these functions, it exercises control over the monetary and banking systems of the country to ensure growth, price stability and sound banking practices.
The Reserve Bank of India performs the following supervisory functions. By these functions it controls and administers the entire financial and banking systems of the country.
1. Granting License to Banks.
The RBI grants license to the banks, which like to commence their business in India. Licenses are also required to open new branches or closure of branches. With this power.
RBI can ensure avoidance of unnecessary competitions among banks in particular location evenly growth of banks in different regions, adequate banking facility to various regions, etc. This power also helps RBI to weed out undesirable people from starting banking business.
2. Function of Inspection and Enquiry.
RBI inspects and makes enquiry in respect of various matters covered under Banking Regulations Act and RBI Act. The inspection of commercial banks and financial institu­tions are conducted in terms of the provisions contained in Banking Regulation Act.
These refer to their banking operations like loans and advances, deposits, investment functions and other banking services. Under such inspection RBI ensures that the banks and finan­cial institutions carry on their operations in a prudential manner, without taking undue risk but aiming at profit maximization within the existing rules and regulations.
This type of inspection is carried on periodically once a year or two covering all branches of banks. Banks are obliged to take remedial measures on the lapses / deficiencies pointed out dur­ing inspection. In addition RBI also calls for periodical information concerning certain assets and liabilities of the banks to verify that the banks continue to remain in good health.
This type of inspection / verification is known as off - site inspection. The RBI team visiting bank offices to conduct verification of books and records is known as on - site inspection. RBI inspects banks under RBI Act only when there is a threat to close down a bank for mismanagement and there is a need to verify the fulfillment of conditions for the status of 'scheduled bank'.
RBI presently conducts inspection of commercial banks, Development Financial Institutions like IDBI, NABARD, etc. Urban Co - operative Banks and non banking financial companies like Lease Financing Companies, Loan Companies.
3. Implementing the Deposit Insurance Scheme.
RBI Implements the Deposit Insurance Scheme for the benefit of bank depositors. This supervisory function has improved the standard of banking in India due to this confidence building exercise. Under this system, deposits up to Rs.1.00 lakh with the bank branch are guaranteed for payment. Deposits with the banking system alone are covered under the scheme.
For this purpose banking system include accounts maintained with commercial banks, co - operative banks and RRBs. Fixed Deposits with other financial institutions like ICICI, IDBI, etc. and those with financial companies are not covered under the scheme. ICICI is since merged with ICICI Bank Ltd. and IDBI is getting converted into a bank.
4. Periodical Review of the Working of the Commercial Banks.
The RBI periodically reviews the work done by commercial banks. It takes suitable steps to enhance the efficiency of the banks and make various policy changes and imple­ment programmes for the well-being of the nation and for improving the banking system as a whole.
5. Controls the Non-Banking Financial Corporations.
RBI issues necessary directions to the Non-Banking financial corporations and con­ducts inspections through which it exercises control over such institutions. Deposit taking NBFCs require permission from RBI for their operations.
EXTERNAL COMMERCIAL BORROWINGS (ECB)
RELEASE OF FOREIGN EXCHANGE BY AUTHORISED DEALERS.
(a) External Commercial Borrowings (ECB) refer to commercial loans [in the form of bank loans, buyers’ credit, suppliers’ credit, securitised instruments (e. g. floating rate notes and fixed rate bonds)] availed from non-resident lenders with minimum average maturity of 3 years.
(b) Foreign Currency Convertible bonds (FCCBs) mean a bond issued by an Indian company expressed in foreign currency, and the principal and interest in respect of which is payable in foreign currency. Further the bonds are required to be issued in accordance with the scheme viz., “Issue of Foreign Currency convertible bonds and Ordinary Shares (Through Depositary Receipt Mechanism) Scheme, 1993”, and subscribed by a non-resident in foreign currency and convertible into ordinary shares of the issuing company in any manner, either in whole, or in part, on the basis of any equity related warrants attached to debt instruments. The policy for ECB is also applicable to FCCBs. The issue of FCCBs are also required to adhere to the provisions of Notification FEMA No. 120/RB-2004 dated July 7, 2004 as amended from time to time.
(c) ECB can be accessed under two routes, viz., (i) Automatic Route outlined in Paragraph I (A) and (ii) Approval Route outlined in paragraph I (B).
(d) ECB for investment in real sector –industrial sector, especially infrastructure sector-in India, are under Automatic Route, i. e. do not require RBI/Government approval. In case of doubt as regards eligibility to access Automatic Route, applicants may take recourse to the Approval Route.
(a) Corporates (registered under the companies Act except financial intermediaries (such as banks, financial institutions (FIs), housing fnance companies and NBFCs) are eligible to raise ECB. Individuals, Trusts and Non-
Profit making Organisations are not eligible to raise ECB.
(b) Units in Special Economic Zones (SEZ) are allowed to raise ECB for their own requirement. However, they cannot transfer or on-lend ECB funds to sister concerns or any unit in the Domestic Tariff Area.
Borrowers can raise ECB from internationally recognised sources such as (i) international banks, (ii) international capital markets, (iii) multilateral financial institutions (such as IFC, ADB, CDC, etc.,), (iv) export credit agencies, (v) suppliers of equipment,(vi) foreign collaborators and (vii) foreign equity holders (other than erstwhile OCBs). A “foreign equity holder’ to be eligible as “recognized lender’ under the automatic route would require minimum holding of equity in the borrower company as set out below:
(i) For ECB up to USD 5 million – minimum equity of 25 per cent held directly by the lender.
(ii) For ECB more than USD 5 million – minimum equity of 25 per cent held directly by the lender and debt-equity ratio not exceeding 4:1 (i. e. the proposed ECB not exceeding four times the direct foreign equity holding).
(a) The maximum amount of ECB which can be raised by a corporate is USD 500 million or equivalent during a financial year.
(b) ECB up to USD 20 million or equivalent in a financial year with minimum average maturity of three years.
(c) ECB above USD 20 million and upto USD 500 million or equivalent with a minimum average maturity average.
maturity of five years.
(d) ECB upto USD 20 million can have call / put option provided the minimum average maturity of three years is.
complied with before exercising call / put option.
All-in-cost includes rate of interest, other fees and expenses in foreign currency except commitment fee, pre-payment fee, and fees payable in Indian Rupees. Moreover, the payment of withholding tax in Indian Rupees is excluded for calculating the all-in-cost. The all-in-cost ceilings for ECB are reviewed from time to time. The following ceilings are valid till reviewed:
* for the respective currency of borrowing or applicable benchmark.
(a) Investment e. g. import of capital goods (as classified by DGFT in the Foreign Trade Policy), by new or existing production units, in real sector - industrial sector including small and medium enterprises (SME) and infrastructure sector – in India. Infrastructure sector is defined as (i) power, (ii) telecommunication, (iii) railways, (iv) road including bridges, (v) sea port and airport, (vi) industrial parks, and (vii) urban infrastructure (water supply, sanitation and sewage projects);
(b) Overseas direct investment in Joint Ventures (JV) / Wholly Owned Subsidiaries (WOS) subject to the existing.
guidelines on Indian Direct Investment in JV/WOS abroad.
(a) Utilisation of ECB proceeds is not permitted for on-lending or investment in capital market or acquiring a company (or a part thereof) in India by a corporate,
(b) Utilisation of ECB proceeds is not permitted in real estate,
(c) Utilisation of ECB proceeds is not permitted for working capital, general corporate purpose and repayment of existing Rupee loans.
Issuance of guarantee, standby letter of credit, letter of undertaking or letter of comfort by banks, Financial Institutions and Non-Banking Financial Companies (NBFCs) relating to ECB is not permitted.
The choice of security to be provided to the lender / supplier is lefit to the borrower. However, creation of charge over immovable assets and financial securities, such as shares, in favour of the overseas lender is subject to Regulation 8 of Notification No. FEMA 21/RB - 2000 dated May 3, 2000 and Regulation 3 of Notification No. FEMA 20/RB - 2000 dated May 3, 2000 respectively, as amended from time to time.
ix) Parking of ECB proceed overseas.
ECB raised for foreign currency expenditure for permissible end-uses shall be parked overseas and not to be remitted to India. ECB proceeds parked overseas can be invested in the following liquid assets (a) deposits or Certifcate of Deposit or other products offered by banks rated not less than AA (-) by Standard and Poor / Fitch IBCA or Aa3 by Moody’s; (b) deposits with overseas branch of an Authorised Dealer in India; and (c) Treasury bills and other monetary instruments of one year maturity having minimum rating as indicated above. The funds should be invested in such a way that the investments can be liquidated as and when funds are required by the borrower in India.
Prepayment of ECB upto USD 500 million may be allowed by AD banks without prior approval of RBI subject to compliance with the stipulated minimum average maturity period as applicable to the loan.
xi) Refinancing of an existing ECB.
The existing ECB may be refinanced by raising a fresh ECB subject to the condition that the fresh ECB is raised at a lower all-in-cost and the outstanding maturity of the original ECB is maintained.
The designated Authorised Dealer (AD bank) has the general permission to make remittances of installments of principal, interest and other charges in conformity with ECB guidelines issued by Government / Reserve Bank of India from time to time.
Borrowers may enter into loan agreement complying with ECB guidelines with recognised lender for raising ECB under Automatic Route without prior approval of RBI. The borrower must obtain a Loan Registration Number (LRN) from the Reserve Bank of India before drawing down the ECB. The procedure for obtaining LRN is detailed in para II (i) (b).
The following types of proposals for ECB are covered under the Approval Route.
a). Financial institutions dealing exclusively with infrastructure or export fnance such as IDFC, IL&FS, Power Finance Corporation, Power Trading Corporation, IRCON and EXIM Bank are considered on a case by case basis.
b). Banks and financial institutions which had participated in the textile or steel sector restructuring package as approved by the Government are also permitted to the extent of their investment in the package and assessment by Reserve Bank based on prudential norms. Any ECB availed for this purpose so far will be deducted from their entitlement.
c). ECB with minimum average maturity of 5 years by Non-Banking Financial Companies (NBFCs) from multilateral financial institutions, reputable regional financial institution, official export credit agencies and international banks to fnance import of infrastructure equipment for leasing to infrastructure projects.
d). Foreign Currency Convertible Bonds (FCCBs) by housing fnance companies satisfying the following minimum criteria: (i) the minimum net worth of the financial intermediary during the previous three years shall not be less than Rs.500 cores, (ii) a listing on the BSE or NSE, (iii) minimum size of FCCB is USD 100 million, (iv) the applicant should submit the purpose / plan of utilization of funds.
e). Special Purpose Vehicles, or any other entity notified by the Reserve Bank, set upto fnance infrastructure companies / projects exclusively, will be treated as Financial Institutions and ECB by such entities will be considered under the Approval Route.
f). Multi-State Co-operate Societies engaged in manufacturing activity satisfying the following criteria (i) the Co-operative Society is fnancially solvent and (ii) the Co-operative Society submits its up-to-date audited balance sheet.
g). Corporates engaged in industrial sector and infrastructure sector in India can avail ECB for Rupee expenditure for permissible end-uses.
h). Non-Government Organisations (NGOs) engaged in micro fnance activities are eligible to avail ECB for Rupee expenditure for permissible end-uses. Such NGO (i) should have a satisfactory borrowing relationship for at least 3 years with a scheduled commercial bank authorised to deal in foreign exchange and (ii) would require a certificate of due diligence on ‘fit and proper’ status of the board / committee of management of the borrowing entity from designated AD Bank.
i). Corporate in services sector viz. hotels, hospitals and software companies can avail ECB for import of capitalgoods.
j). Cases falling outside the purview of the automatic route limits and maturity period indicated at paragraph I A (iii).
(a) Borrowers can raise ECB from internationally recognised sources such as (i) international banks, (ii) international capital markets, (iii) multilateral financial institutions (such as IFC, ADB, CDC, etc.), (iv) export credit agencies, (v) suppliers’ of equipment, (vi) foreign collaborators and (vii) foreign equity holders (other than erstwhile OCBs)
(b) From ‘foreign equity holder’ where the minimum equity held directly by the foreign equity lender is 25 per cent but debt-equity ratio exceeds 4:1 (i. e. the proposed ECB exceeds four times the direct foreign equity holding).
(c) Overseas organisations and individuals complying with following safeguards may provide ECB to Non-Government Organisations (NGOs) engaged in micro fnance activities.
(i) Overseas Organisations proposing to lend ECB would have to furnish a Certifcate of due diligence from an overseas bank which in turn is subject to regulation of host-country regulator and adheres to Financial Action Task Force (FATF) guidelines to the AD bank of the borrower. The certificate of due diligence should comprise the following (i) that the lender maintains an account with the bank for at least a period of two years, (ii) that the lending entity is organised as per the local law and held in good esteem by the business / local community and (iii) that there is no criminal action pending against it.
(ii) Individual Lender has to obtain a certificate of due diligence from an overseas bank indicating that the lender maintains an account with the bank for at least a period of two years. Other evidence / documents such as audited statement of account and income tax return which the overseas lender may furnish need to be certifed and forwarded by the overseas bank. Individual lenders from countries wherein banks are not required to adhere to Know Your Customer (KYC) guidelines are not eligible to extend ECB.
(a) Corporates can avail of ECB of an additional amount of USD 250 million with average maturity of more than 10 years under the approval route, over and above the existing limit of USD 500 million under the automatic route, during a financial year. Other ECB criteria such as end-use, all-in-cost ceiling, recognised lender, etc., need to be complied with. Prepayment and call / put options, however, would not be permissible for such ECB upto a period of 10 years.
(b) Corporates in infrastructure sector can avail ECB up to USD 100 million and Corporates in industrial sector can avail ECB up to USD 50 million for Rupee capital expenditure for permissible end - uses within the overall limit of USD 500 million per borrower, per financial year, under Automatic Route.
(c) NGOs engaged in micro fnance activities can raise ECB up to USD 5 million during a financial year. Designated AD bank has to ensure that at the time of drawdown the forex exposure of the borrower is hedged.
(d) Corporates in the services sector viz. hotels, hospitals and software companies can avail ECB up to USD 100 million, per borrower, per financial year, for import of capital goods.
All-in-cost includes rate of interest, other fees and expenses in foreign currency except commitment fee, pre-payment fee, and fee payable in Indian Rupees. Moreover, the payment of withholding tax in Indian Rupees is excluded for calculating the all-in-cost.
The current all-in-cost ceilings are as under: The following ceilings are valid till reviewed:
* For the respective currency of borrowing or applicable benchmark.
(b) Overseas direct investment in Joint Ventures (JV) / Wholly Owned Subsidiaries (WOS) subject to the existing.
guidelines on Indian Direct investment in JV/WOS abroad.
(c) The first stage acquisition of shares in the disinvestment process and also in the mandatory second stage offer to the public under the Government’s disinvestment programme of PSU shares.
(d) Import of capital goods by Corporates in the service sector, viz., hotels, hospitals and software companies.
(a) Utilisation of ECB proceeds is not permitted for on-lending or investment in capital market or acquiring a company (or a part thereof) in India by a corporate except banks and financial institutions eligible under paragraph I(B)(i)(A) and I(b)(i)(b),
(b) Utilisation of ECB proceeds is not permitted in real estate,
(c) Utilisation of ECB proceeds is not permitted for working capital, general corporate purpose and repayment of.
existing Rupee loans.
Issuance of guarantee standby letter of credit, letter of undertaking or letter of comfort by banks, financial institutions and NBFCs relating to ECB is not normally permitted Applications for providing guarantee / standby letter of credit or letter of comfort by banks, financial institutions relating to ECB in the case of SME will be considers on merit subject to prudential norms. With a view to facilitating capacity expansion and technological upgradation in Indian Textile industry issue of guarantees, standby letters of credit, letters of undertaking and letters of comfort by banks in respect of ECB by textile companies for modernization or expansion of textile units will be considered under the Approval Route subject to prudential norms.
The choice of security to be provided to the lender / supplier is lefit to the borrower. However, creation of charge over immovable assets and financial securities, such as shares, in favour of the overseas lender is subject to Regulation 8 of Notification No. FEMA 21/RB-2000 dated May 3, 2000 and Regulation 3 of Notification No. FEMA 20/RB-2000 dated May 3, 2000 as amended from time to time, respectively.
ix). Parking of ECB proceeds overseas.
ECB raised for foreign currency expenditure for permissible end - uses shall be parked overseas and not remitted to India and ECB raised for Rupee expenditure for permissible end - uses shall be parked overseas until actual requirement in India. ECB proceeds parked overseas can be invested in the following liquid assets (a) deposits or certificate of deposits or other products offered by banks rated not less than AA(-) by Standard and Poor / Fitch IBCA or Aa3 by Moody’s; (b) deposits with overseas branch of an AD bank in India; and (c) Treasury bills and other monetary instruments of one year maturity having minimum rating as indicated above. The funds should be invested in such a way that the investments can be liquidated as and when funds are required by the borrower in India.
(a) Prepayment of ECB upto USD 500 million may be allowed by AD bank without prior approval of Reserve Bank.
subject to compliance with the stipulated minimum average maturity period as applicable to the loan.
(b) Pre-payment of ECB for amounts exceeding USD 500 million would be considered by the Reserve Bank under.
the Approval Route.
xi). Refinancing of an existing ECB.
Existing ECB may be refinanced by raising a fresh ECB subject to the condition that the fresh ECB is raised at a lower all-in - cost and the outstanding maturity of the original ECB is maintained.
The designated AD bank has general permission to make remittances of instalments of principal, interest and other charges in conformity with ECB guidelines issued by Government / Reserve Bank of India from time to time.
Applicants are required to submit an application in form ECB through designated AD bank to the Chief General Manager-in-Charge, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office , Central Office , External Commercial Borrowings Division, Mumbai – 400 001, along with necessary documents.
Reserve Bank has set up an Empowered Committee to consider proposals coming under the Approval Route.
II. REPORTING ARRANGEMENTS AND DISSEMINATION OF INFORMATION.
a). With a view to simplify the procedure, submission of copy of loan agreement is dispensed with.
b). For allotment of loan registration number, borrowers are required to submit Form 83, in duplicate, certifed by the Company Secretary (CS) or Chartered Accountant (CA) to the designated AD bank. One copy is to be forwarded by the designated AD bank to the Director, Balance of Payments Statistics Division, Department of Statistics and Information System (DSIM), Reserve Bank of India, Bandra-Kurla Complex, Mumbai – 400 051 [Note: copies of loan agreement, offer documents for FCCB are not required to be submitted with Form 83].
c). The borrower can draw-down the loan only after obtaining the loan registration number from DSIM, Reserve Bank of India.
d). Borrowers are required to submit ECB-2 Return certifed by the designated AD bank on monthly basis so as to reach DSIM, RBI within seven working days from the close of month to which it relates.
[ Note: All previous returns relating to ECB viz. ECB 3 –ECB 6 have been discontinued with effect from January 31, 2004].
ii). Dissemination of Information.
For providing greater transparency, information with regard to the name of the borrower, amount, purpose and maturity of ECB under both Automatic Route and Approval Route are put on the Reserve Bank website on a monthly basis with a lag of one month to which it relates.
III. STRUCTURED OBLIGATIONS.
In order to enable Corporates to raise resources domestically and hedge exchange rate risks, domestic rupee denominated structured obligations are permitted to be credit enhanced by international banks / international financial institutions / joint venture partners. Such applications will be considered under the Approval Route.
The primary responsibility to ensure that ECB raised / utilised are in conformity with the ECB guidelines and the Reserve Bank regulations / directions is that of the concerned borrower and any contravention of the ECB guidelines will be viewed seriously and will invite penal action under FEMA 1999 ( cf. A. P. (DIR Series) Circular No.31 dates February 1, 2005). The designated AD bank is also required to ensure that raising / utilisation of ECB is in compliance with ECB guidelines at the time of certification .
(i). Conversion of ECB into equity is permitted subject to the following conditions:
(a) The activity of the company is covered under the Automatic Route for Foreign Direct investment or Government.
approval for foreign equity participation has been obtained by the company,
(b) The foreign equity holding after such conversion of debt into equity is within the sectoral cap, if any,
(c) Pricing of shares is as per SEBI and erstwhile CCI guidelines / regulations in the case listed / unlisted companies as the case may be.
(ii). Conversion of ECB may be reported to the Reserve Bank as follows:
(a) Borrowers are required to report full conversion of outstanding ECB into equity in the form FC-GPR to the concerned Regional Office of the Reserve Bank as well as in form ECB-2 submitted to the DSIM, RBI within seven.
working days from the close of month to which it relates. The words “ECB wholly converted to equity” should be clearly indicated on top of the ECB-2 form. Once reported, filing of ECB-2 in the subsequent months is not necessary.
(b) In case of partial conversion of outstanding ECB into equity, borrowers are required to report the converted.
portion in form FC-GPR to the concerned Regional Office as well as in form ECB-2 clearly differentiating the converted portion from the unconverted portion. The words “ECB partially converted to equity” should be indicated on top of the ECB-2 form. In subsequent months, the outstanding portion of ECB should be reported in ECB-2 form to DSIM.
AD banks design to crystallize their foreign exchange liability arising out of guarantees provided for ECB raised by corporates in India into Rupees, may make an application to the Chief General Manager-in-Charge, Foreign Exchange Department, External Commercial Borrowing Division, Reserve Bank of India, Central Office , Mumbai, giving full details viz., name of the borrower, amount raised, maturity, circumstances leading to invocation of guarantee / letter of comfort, date of default, its impact on the liabilities of the overseas branch of the AD concerned and other relevant factors.
VII. ECB UNDER THE ERSTWHILE USD 5 MILLION SCHEME.
Designated AD banks are permitted to approve elongation of repayment period for loans raised under the erstwhile USD 5 Million Scheme, provided there is a consent letter from the overseas lender for such reschedulement without any additional cost. Such approval with existing and revised repayment schedule along with the Loan Key / Loan Registration Number should be initially communicated to the Chief General Manager-in-Charge, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office , ECB Division, Mumbai within seven days of approval and subsequently in ECB – 2.
TRADE CREDITS FOR IMPORTS INTO INDIA.
‘Trade Credits’ (TC) refer to credits extended for imports directly by the overseas supplier, bank and financial institution for maturity of less than three years. Depending on the source of fnance, such trade credits include suppliers’ credit or buyers’ credit. Suppliers credit relates to credit for imports in to India extended by the overseas supplier, while buyers’ credit refers to loans for payment of imports in to India arranged by the importer from a bank or financial institution outside India for maturity of less than three years. It may be noted that buyers’ credit and suppliers’ credit for three years and above come under the category of External Commercial Borrowings (ECB) which are governed by ECB guidelines.
AD banks are permitted to approve trade credits for imports into India up to USD 20 million per import transaction for imports permissible under the current Foreign Trade Policy of the DGFT with a maturity period up to one year (from the date of shipment). For import of capital goods as classified by DGFT, AD banks may approve trade credits up to USD 20 million per import transaction with a maturity period of more than one year and less than three years. No roll-over / extension will be permitted beyond the permissible period.
AD banks shall not approve trade credit exceeding USD 20 million per import transaction.
The current all-in-cost ceilings are as under.
*For the respective currency of credit or applicable benchmark.
The all-in-cost ceilings include arranger fee, upfront fee, management fee, handling / processing charges, out of pocket and legal expenses, if any.
AD Bank are permitted to issue Letters of Credit / guarantees / Letter of Undertaking (LoU) / Letter of Comfort (LoC) in favour of overseas supplier, bank and financial institution, upto USD 20 million per transaction for a period up to one year for import of all non-capital goods permissible under Foreign Trade Policy (except gold) and up to three years for import of capital goods, subject toprudential guidelines issued by Reserve Bank from time to time. The period of such Letters of credit / guidelines / LoU / LoC has to be co-terminus with the period of credit, reckoned from the date of shipment.
AD banks are required to furnish details of approvals, drawal, utilisation, and repayment of trade credit granted by all its branches, in a consolidated statement, during the month, in form TC from April 2004 onwards to the Director, Division of International Finance, Department of Economic Analysis and Policy, Reserve Bank of India, Central Office Building, 8th Floor, For, Mumbai – 400 001 (and in MS-Excel file through to ) so as to reach not later than 10th of the following month. Each trade credit may be given a unique identification number by the AD bank.
AD banks are required to furnish data on issuance of LCs / guarantees / LoU / LoC by all its branches, in a consolidated statement, at quarterly intervals to the Chief General Manager-in-Charge, Foreign Exchange Department, ECB Division, Reserve Bank of India, Central Office Building, Fort, Mumbai – 400 001 (and in MS-Excel file through to ) from December 2004 onwards so as to reach the department not later than 10th of the following month.
Our objective is to encourage Indian exporters to invest more in their R&D spend to develop new products and processes that will enhance export capabilities. With the need to bridge the funding gap of Indian exporters in the research space at our core, we have a dedicated R&D Financing Programme. Under this programme, financing can be extended to any export oriented company. Alternatively, a special purpose vehicle promoted by the company can be created irrespective of the nature of the industry.
We understand that a primary obstacle for Indian exporters is the lack of a dependable source of financing. We attempt to bridge this gap by extending export credit to Indian exporters to meet a wide range of their trade financing requirements. We provide working capital finance by way of pre-shipment credit and post-shipment credit. We also extend non-fund based limits including issuance of Letters of Credit (both foreign & inland) and Bank Guarantees (both foreign & inland) as part of our export credit assistance to clients. The credit limits are generally operated as a running account facility. The facilities can be drawn in either Indian Rupee or Foreign Currency.
In order to enhance international competitiveness and the capabilities of export-oriented Indian companies, we provide term loans to finance various capital expenditures including certain soft expenditures of such companies. Loans or guarantees are extended for the expansion, modernization, upgradation or diversification projects. This includes acquisition of equipment, technology export marketing, export product development and setting up of Software Technology Parks.
We offer a comprehensive range of products and services covering financial needs of borrower companies at all stages of business cycle to enhance the competitiveness of Indian companies. The Companies involved in manufacturing/services, having only domestic operation and no exports, are eligible for financing from Exim Bank for import of equipment/machineries for domestic projects. Financing is done towards bulk import of machineries, services for capacity expansion, modernization and infrastructure projects.
We extend credit to eligible export oriented enterprises to enhance the export capability creation through financing non-project related equipment procurement. We offer loan for acquisition of plant and machinery, purchase of ancillary equipment including equipment for packaging, pollution control, utilities, quality assurance etc. The loans are flexible and can be extended for equipment procurement for balancing, replacement, modernization and capacity up-gradation.
There is no information on the FX United website indicating who owns or runs the business.
A New Zealand “certificate of incorporation” for the entity “United Global Holdings Limited” is provided on the FX United website, however the relationship between the two companies is unclear.
The incorporation certificate shows that United Global Holdings Limited was incorporated on the 23rd of May, 2014.
The New Zealand address provided on the certificate is also used by numerous other businesses, suggesting it’s little more than a rented mailing address. As such, FX United would appear to exist in New Zealand in name only.
Two Directors are listed on the certificate, Rujina Begum and Priscila Lamoste Lustre.
A UK address is provided for Begum, which once again is used by a number of businesses. A residential address in Queensland, Australia is provided for Lustre.
Rujina Begum is also a listed Director for something called United Gateway Asia Limited, a former New Zealand corporation struck off in December last year.
Of the two listed Directors, Begum (right) is likely running FX United. Her name appears as the listed owner of the FX United website domain, which was first registered on October 15th, 2006.
The domain registration was last updated on August 12th, 2014, which is likely when Begum obtained it.
On her LinkedIn profile, Begum refers to herself as a “compliance officer” for Rational FX.
Rational FX is a foreign exchange business operating out of London.
Read on for a full review of the FX United MLM business opportunity.
FX United has no retailable products or services, with affiliates only able to market FX United affiliate membership itself.
The FX United compensation plan sees affiliates deposit 0 to ,000 on the expectation of a ROI.
Purportedly this ROI is generated through foreign exchange, specifically “capital gain auto trading” (CGAT).
CGAT investments are made via a twelve month contract, with affiliates paid a 30% deposit bonus.
Affiliates can withdraw funds before twelve months for a fee (3%), but only if the balance in their account is 150% of what they initially invested.
FX United also charge a 1% month fee on every affiliate’s fund balance.
Referral commissions are paid out on ROIs paid out to recruited affiliates, via a unilevel compensation structure.
A unilevel compensation structure places an affiliate at the top of a unilevel team, with every personally recruited affiliate placed directly under them (level 1):
If a level 1 affiliates goes on to recruit new affiliates of their own, they are placed on level 2 of the original affiliate’s unilevel team.
If any level 2 affiliates recruit new affiliates, they are placed on level 3 and so on and so forth down a theoretical infinite number of levels.
FX United cap payable unilevel levels at five, with commissions paid out as a percentage of the ROI affiliates on these levels receive:
Affiliate membership with FX United is free, however affiliates must invest at least 0 in order to participate in the income opportunity.
Whenever I come across a forex MLM opportunity, they’re always particularly vague about who’s running the show.
You get a generic looking website, generic sounding company name and a whole lot of confusion.
FX United is no different, and I can’t think of any legitimate reason for it to be registered in New Zealand, when it’s quite clearly being run out of the UK. Ditto why somebody in Queensland, Australia, is listed as a Director.
To me that just screams something dodgy is going on, either on the trading side of things or potentially money laundering. A lot of that could probably be ascertained by disclosure of where FX United keep deposited funds, but that’s not disclosed on their website.
What you’re left with is a questionable scheme that’s asking for thousands of dollars, on the promise of ROIs you don’t really know the origin of.
The deposit bonus sticks out as pretty suss, with FX United seemingly creating money out of nothing.
The way I see it, if they are able to offer a 30% deposit bonus on funds invested, why don’t they just take a small loan out, do whatever it is they’re doing and turn it into millions?
Why bog it down with a 30% liability on every dollar invested and five-level deep referral commissions that almost double the forex ROI liability?
Makes no sense to me.
The sum total of all of this is an opportunity that comes off as pretty suss. You don’t really know who’s running it, from where, or what they’re doing with your invested funds.
That’s not smart business, making FX United an opportunity you should probably stay clear of.
The Reserve Bank of India issued new guidelines on Tuesday on the reporting of bad debt and the working of the Joint Lenders' Forum (JLF).
Sensex rally has helped nation's largest financial investor book 19% more profit in March quarter.
May 14, 2017, Sunday.
On the flip side, resolution process could entail banks to take a haircut in their exposure to loans.
May 14, 2017, Sunday.
On the flip side, resolution process could entail banks to take a haircut in their exposure to loans.
June 19, 2014 by.
The career of investment advisors comes with great demand. They are the professional that provides exclusive assistance to the clients when the main area of concern is related with the financial matters. Whether it is equipped with retirement planning, insurance options and investment strategies, investment advisors are there to solve any type of problems related with monetary issues. If you are from India and planning to pursue your career as an investment advisor, you need to obtain proper registration certification that will facilitate you to work as an investment advisor.
Apply for registration certificate.
The first and foremost thing that you need to get the certification is to pass the examination of NISM or National Institute of Securities Market, namely ‘NISM Series V-A: Mutual Fund Distributors Certification Examination,’ On successful completion of the examination, you will get a certification from NISM. According the recent regulations, the willing candidates need to apply for the registration under the regulations of SEBI (Investment Advisers) Regulations, 2013 . Applicants need to fill up the form properly and submit the same along with required documents. It is worth to mention in this context, if the application is for individual entity, it requires submitting a photo while the organization does not require any photo.
In most of the cases, applicants will obtain the response of SEBI with four weeks. However, the time of the registration may vary based on how efficiently the applicants are able to fulfill the criteria. Before, apply for the registration certificate, it is highly recommended to go through the eligibility criteria of the registration. Along with the form A, applicants need to pay Rs. 5000 as the application fees. You need to draft this amount in favor of “The Securities and Exchange Board of India,” that is payable at Mumbai. Apart from this, the candidates also need to apply online by following the strict guidelines of the SEBI that is updated on a regular basis.
-Where the applicant is a bank or NBFC, it should be permitted by RBI to act as IA and the application should be made through a subsidiary or separately identifiable department or division.
-Where the applicant is a body corporate, other than a Bank or NBFC, the application should be made through a separately identifiable department or division.
-Where an entity incorporated outside India proposes to undertake IA services, the application should be made by the subsidiary in India of such foreign entity.
-Where a foreign citizen proposes to undertake IA services, the applicant should set up an office in India and undertake IA services through such office.
After receiving registration certificate.
After considering all the aspects of the applications, SEBI will grant a registration certificate to the applicants. After receiving the approval of the Securities and Exchange Board of India, the applicants need to pay a registration fee through the bank draft in favor of “The Securities and Exchange Board of India.” If the applicant is corporate the amount of registration fee is Rs. 1, 00,000, whereas the application fee for an individual is Rs. 10,000
After receiving the registration certificate from SEBI, applicants can work as an investment advisor. However, in order to continue their career sans hassle and get up-to-date about the latest regulations, it is highly advisable to pay a visit to the official website of SEBI and find the latest news regarding the new circulars and updated guidelines. Moreover, they must also abide by requirements of reporting by SEBI from time to time. Do not ever deny the terms and conditions, renewal rules and various other aspects that can prevent you to enjoy the great career potential of investment advisor.
Where the applicant is a bank or NBFC, it should be permitted by RBI to act as IA and the application should be made through a subsidiary or separately identifiable department or division.
for more faqs about read this document from deloitte.
Financial Companies and Non-banking Finance Companies call the public to invest with them for a fixed time, carrying a prescribed rate. Company Fixed Deposits are like your deposits with […] Both Unit Linked Insurance Plan (ULIP) and Mutual Fund (MF) have found a lot of favour amongst the investors. With their varied features, both of them present investment opportunities, […] SEBI today in its circular announced the minimum contract size for equity derivatives from Rs.200,000 to Rs 5,00,000 effective from 30th October 2015 (Post October 2015 Expiry). It is […] Liquid fund belongs to the category of mutual fund which invests mainly in money market instruments like certificate of deposits, treasury bills, commercial papers and term deposits with a […] Quarter Sigma Order Size is the order size (price x Volume) required for the stock price movement of 1/4th of Standard deviation of the stock price and it should be greater than Rs10 lakh. […] In India, the financial system is regulated with the help of independent regulators, associated with the field of insurance, banking, commodity market, and capital market and also the […]
January 4, 2015 by.
Quarter Sigma Order Size is the order size (price x Volume) required for the stock price movement of 1/4th of Standard deviation of the stock price and it should be greater than Rs10 lakh. Higher the Quarter Sigma order Size means higher the liquidity and tougher for stock operators to manipulate the stock price movements to some extent.
August 20, 2014 by.
In India, the financial system is regulated with the help of independent regulators, associated with the field of insurance, banking, commodity market, and capital market and also the field of pension funds. Let us look in detail about the Financial Regulatory Bodies in India.
June 28, 2014 by.
Major E-commerce companies have stopped delivering goods in Kerala as the state government has levied tough rules regarding the sales tax. The state government does not permit these companies to sell products without paying the appropriate taxes.
June 24, 2014 by.
SEBI( Securities and Exchange Board of India) has very recently changed its rules and regulations of crowdfunding. If you do not have any idea on the term crowdfunding, it is worth to mention that the term crowdfunding refers to the solicitation of funds from several investors. This process is done through various social networking sites or web based platform to accomplish a particular project or social cause or any business venture.
June 19, 2014 by.
The career of investment advisors comes with great demand. They are the professional that provides exclusive assistance to the clients when the main area of concern is related with the financial matters. Whether it is equipped with retirement planning, insurance options and investment strategies, investment advisors are there to solve any type of problems related with monetary issues. If you are from India and planning to pursue your career as an investment advisor, you need to obtain proper registration certification that will facilitate you to work as an investment advisor.
June 11, 2014 by.
It is evident that holders of physical shares are mostly senior citizens that find it pretty impossible and difficult to convert the same in demat format. A recent study has brought into the limelight that about 300 crore shares of the present Sensex companies are available in physical form. There is hardly any room of doubt that dematerializing of your share would allow you to avoid the risk of losing the certificate or duplicating the same.
January 23, 2012 by.
Dabba means box and a dabba operator, in stock market terminology is the one who indulges in dabba trading. His office is like any other broker’s office having terminals linked to the stock exchange showing market rates of stocks. However, the difference is that the investor’s trades do not get executed on the stock exchange system but in the dabba operator’s books only.

No comments:

Post a Comment